• Mini-pupillen J07

• Welkom op de teampagina van de Mini-Pupillen (JO7). De Mini-Pupillen bestaan uit alle kinderen die 5 of 6 jaar zijn.
    Aan het eind van een voetbalseizoen stroom je, mits je voldoet aan de leeftijdsgrens, door naar de JO8.

Spelenderwijs leren voetballen. Met veel plezier. Daar gaat het om bij de Mini-Pupillen. Want iedereen bij v.v. De Zouaven wil dat elke voetballer, op welk niveau dan ook, zijn of haar eigen top haalt. Spelen en trainen bij de Mini-Pupillen is daar een prima basis voor.

Training
    De Mini-Pupillen (JO7) trainen iedere woensdag van 14.45 tot 15.45 uur op veld A (kunstgras).
    Onder leiding van TJC (Technisch Jeugd Coördinator) Piet Neuvel leren de kinderen op een leuke manier de kleine kneepjes van het voetbal. Nog geen zware, conditionele trainingen. Maar leuke, gerichte oefeningen, meestal eindigend met een partijtje. We laten de kinderen zoveel mogelijk met de bal aan het werk. Ze leren daardoor sneller controle over de bal te krijgen en dat geeft ze zelfvertrouwen. Daardoor krijgen ze plezier in het voetballen. En de kans dat deze kinderen op latere leeftijd doorgaan met voetballen wordt groter. Sportief bezig zijn en daar plezier in hebben, werkt ook door op andere gebieden. Het is goed voor de sociale en emotionele ontwikkeling van een kind en dat merk je.

Wedstrijden
    De wedstrijden zijn iedere zaterdag van 10.15 tot 11.15 uur op het Zouaven-terrein. De kinderen spelen drie potjes van 15 minuten en na de wedstrijden worden er penalty’s genomen. U wordt verzocht om 10.00 uur aanwezig te zijn. Het veld waarop gespeeld wordt is het D veld en het kleine kunstgrasveld voor het D veld.

Instroomcoördinator

Voor alle nieuwkomers binnen onze vereniging (Jeugd t/m O10) hebben wij een instroom- coördinator die ouders en kinderen begeleid bij de eerste training(en). Dit wordt verzorgd door Lucia Cascarino die u graag op weg helpt binnen onze vereniging en bij wie u terecht kan met vragen hierover:  instroomcoordinator@vvdezouaven.nl

Helpt u mee?
    Door het groeiend aantal kinderen moet er een beroep worden gedaan op ouders/verzorgers. Heeft u tijd om te helpen bij de trainingen op woensdag en of te assisteren bij de wedstrijden? Geef dit aan bij jeugdcoördinator of aan de TJC. De trainingen zijn nooit erg ingewikkeld, dus u hoeft geen ervaring met voetbal te hebben

Slecht weer?
    De trainingen en wedstrijden zijn op kunstgras dus gaan vrijwel altijd door. Ook bij slecht weer. Alleen bij onweer of hevige sneeuwval kan het afgelast worden. Dit wordt dan vermeld op de website / Facebook / groepsapp.

Proeftraining
    Wilt uw kind een proeftraining bijwonen of heeft u vragen over deze leeftijdsgroep, stuur een mailtje naar de Coördinator van de Onder 7:

proeftraining@vvdezouaven.nl

Faq (vaak gestelde vragen):

Kan het voetballen gecombineerd worden met zwemles?
    In deze leeftijdsgroep zijn er veel kinderen ook bezig om hun zwemdiploma(s) te halen. Dit kan prima, je kan (tijdelijk) ook alleen de woensdag meetrainen of alleen zaterdags meedoen met de wedstrijden. Zodra je diploma binnen is kan je (weer) volledig aansluiten.

Kleding?
    Wedstrijdkleding op de zaterdag wordt verzorgd vanuit het kledingfonds (waar je automatisch lid van wordt als je lid wordt van de Zouaven). Hier vallen in deze leeftijdsgroep de sokken/broekje/shirt met lange mouwen onder.

Voor trainingen en wedstrijden zijn voetbalschoenen (geschikt voor echt gras en kunstgras) verplicht. Trainingskleding mag iedereen zelf bepalen. Trainingskleding in de clubkleuren en clublogo zijn te bestellen via https://zouaven.clubwereld.nl/

Wassen wedstrijdkleding?
    De wedstrijdkleding die de kinderen mee naar huis mogen nemen, mag op maximaal 30 graden worden gewassen en mag niet in de droger.

Teamindelingen wedstrijden?
    De indelingen van de teams op de zaterdag worden elke +/- 6 weken aangepast. Dit doen we zodat  de kinderen ook met andere kinderen leren samenspelen.

Wisselmomenten van teamindelingen worden via de groepsapp gecommuniceerd.