• Missie en Visie

• Missie

Voetbalvereniging De Zouaven is opgericht in 1931 vanuit het Westfriese dorpse karakter Lutjebroek. Wij zijn een toonaangevende, gastvrije en maatschappelijk betrokken voetbalvereniging in Stede Broec met een regionale uitstraling.

Voor onze leden staat plezier voorop. Samen met de vrijwilligers, supporters en arbritage voelen wij ons verantwoordelijk en betrokken.

De vereniging biedt een sportieve en veilige accomodatie, waarop een verantwoorde wijze voetbalplezier, op zowel recreatief als prestatief niveau, binnen teamverband wordt aangeboden en waarbij sportiviteit, trots en respect hoog in het vaandel staan.

Visie

Voetbalvereniging De Zouaven is goed georganiseerd en straalt gastvrijheid en professionaliteit uit.

Onze voetbalvereniging is een gemeenschap van mensen die elkaar vinden in het voetbal. Wij voetballen samen en bevorderen het voetbal. Daarbij zorgen wij dat jij je thuis voelt bij onze vereniging, geaccepteerd wordt zoals je bent en plezier de boventoon voert met respect voor elkaar. Uitgangspunt is dat de vereniging financieel gezond blijft, maar wel werkt met professionele middelen.

Wij zijn een vereniging waarin iedereen inspraak heeft en een positieve bijdrage levert. Dit betekent dat informatie voor iedereen toegankelijk is, dat we discussies voeren om samen tot overeenstemming te komen en dat besluiten binnen de vereniging altijd breed gedragen worden.

Vrijwilligers binnen onze vereniging worden gewaardeerd en ervaren eigenaarschap in de rol die ze binnen de vereniging invullen.

Het is voor ons belangrijk dat er een gezond evenwicht tussen ontwikkeling (prestaties) en sociale aspecten (gezelligheid) bestaat.

Ons beleid is erop gericht om alle leden zo lang mogelijk met plezier te laten voetballen.  Met ‘zolang mogelijk’ bedoelen wij ernaar streven dat elk pupillen- en juniorenlid tot en met de senioren blijft voetballen bij onze vereniging of op andere wijze actief blijft voor de vereniging.

Wij leren onze jeugd dat plezier het belangrijkste is, maar hebben wel de ambitie om ieder lid te ontwikkelen en  op zo’n hoog mogelijk niveau te laten voetballen.